דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנדרואיד למתחילים 

מאת    [ 02/12/2012 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 2867 פעמים ]

השנים האחרונות הן שנות הסמארטפונים. המכשירים הסלולריים החכמים הם הרבה מעבר לטלפונים וכבר הפכו לחלק בלתי נפרד משגרת החיים של רבים. הסמארטפון הראשון שהכה גלים הוא האייפון של אפל, אך בשלוש השנים האחרונות מכשירים הפועלים באמצעות מערכת ההפעלה אנדרואיד השתלטו על השוק והם מתחרים באייפון גם ברמה הטכנולוגית.

מה זה אנדרואיד?

סמארטפון הוא למעשה מחשב כף- יד מתוחכם אשר ביכולתו גם להתחבר לאינטרנט. ככזה הוא דורש מערכת הפעלה, בדיוק כמו במחשב הביתי. מערכת ההפעלה של האייפון קרויה IOS, מערכת ההפעלה של המכשירים הנתמכים על ידי גוגל נקראת אנדרואיד. למעשה, ניתן ליישם את האנדרואיד על שורה ארוכה של סמארטפונים מתוצרת החברות המובילות בעולם – סמסונג, LG ועוד. האנדרואיד היא מערכת שמבוססת על לינוקס – מערכת הפעלה בקוד פתוח, שבשונה ממערכות סגורות כמו 'חלונות' של מייקרוסופט, מאפשרת למתכנתים פרטיים לפתח אותה או לפתח עבורה יישומים (אפליקציות) שישכללו את הגלישה והשימוש בכלל ויעשירו את חווית השימוש הכללית.

אייפון מול אנדרואיד

האייפון, הפיתוח הגאוני של אפל, הכה גלים וטלטל את העולם ראשון. גוגל, בתגובה רכשה חברת סטארטאפ בשם אנדרואיד והפכה את מערכת ההפעלה הזאת לאימפריה בפני עצמה. בארבע השנים האחרונות טיפסו מכשירי האנדרואיד משולי הסטטיסטיקה עד לרמה של כמעט 70 אחוזים. כלומר, כשני שלישים מהסמרטפונים בעולם היום, 1.3 מיליארד בערך, פועלים על בסיס אנדרואיד. האייפון, שיוצאות לו גירסאות משודרגות מידי שנה שומר על החן המיוחד שלו וממשיך להציג פיתוחים מתקדמים, אך גם האנדרואיד של גוגל לא משתרך מאחור ומחזיר מלחמה גם ברמת החדשנות.

יתרונות וחסרונות

היתרון הבולט של האנדרואיד על פני האייפון נגזר מהיותו פעיל בקוד פתוח – מה שמאפשר למוחות מבריקים עצמאיים להוסיף לו כל הזמן פיתוחים ואפליקציות חדשות בצורה חופשית. למשתמש הפשוט ריבוי האפשרויות הפתוחות לפיתוח במכשיר שרכש יכול להיות קצת מציק או מעייף את העין, כך שיש בכך גם חסרון מסויים – האייפון ברוב המקרים פשוט יותר להתמצאות והפעלה וההסתגלות לאנדרואיד ממושכת יותר. יתרון נוסף של מכשירי האנדרואיד הוא פשוט בהרבה – אפשר למצוא מכשירים תומכי אנדרואיד בעלות נמוכה בהרבה מהגירסאות המתקדמות של האייפון וזו הסיבה העיקרית להצלחה המטאורית של הסמרטפונים בתמיכת גוגל בשנים האחרונות.

שוק הסמרטפונים הולך להתפתח רבות בעתיד הקרוב, תוך כדי מלחמה עיקשת בין אפל לגוגל באמצעות האייפון והאנדרואיד. אין ספק שמכשירים תומכי אנדרואיד בעוד שנתיים או שלוש יראו אחרת ויעניקו חווית שימוש מתקדמת ואיכותית אפילו יותר מהיום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב